A szállítás közben eltűnt, vagy megsérült küldemény nem csak a feladók, de a futárszolgáltatók rémálma is, melyet hosszas telefonálás, levelezés és adminisztráció követ. Viszont néhány óvintézkedéssel jelentősen csökkenthetjük a felmerülő problémákat és minimalizálhatjuk az esetleges károk esélyeit.
Aki már tapasztalta, pontosan tudja, hogy mennyire frusztráló és kellemetlen helyzet, ha a küldemény sérülten érkezik meg a címzetthez, vagy ami még rosszabb, el sem jut hozzá. Sajnos olykor előfordulnak ilyen esetek, bár pontosan átérezzük, hogy ez az adott pillanatban nem megnyugtató válasz. Éppen ezért az Onlinefutár.hu-nál nagy hangsúlyt fektetünk a csomagbiztonságra, ügyfélszolgálatunk pedig mindenben segít és azonnal intézkedik.
A lentiekben rögtön össze is gyűjtöttünk néhány hasznos és fontos tippet, hogy pontosan mit is tehetünk annak érdekében, hogy ezeket a rémes eseteket megelőzzük, vagy minimalizáljuk a felmerülő problémákat.
Minden a csomagolásnál kezdődik…
Szállítás közben a küldeményt többször átpakolják, ezért mindenképpen strapabíró csomagolóanyagot javaslunk. Ez lehet például kartondoboz, vagy légpárnás tasak, a lényeg, hogy minél erősebb legyen! Fontos, hogy a csomagolóanyag mérete igazodjon a küldemény méretéhez. Ha túl kicsi, akkor nem lehet jól lezárni, ha pedig túl nagy, drágább lehet a szállítás és meg kell oldani a fennmaradt üres helyek kitöltését is. Semmiképp sem maradhat üres hely a dobozban, mert a rázkódástól sérülhet a küldemény. A csomag biztonságos és erős lezárásával pedig megakadályozható, hogy illetéktelenek észrevétlenül kinyissák, vagy a szállítás során magától szét-, vagy kinyíljon.
- TIPP: A kézbesítés előtt érdemes lefotózni a csomagot kívülről és belülről is. Ha elveszne, ez segít a beazonosításban, ha megsérülne fontos bizonyíték, ha pedig véletlenül többet számláznának a szállításért, akkor így bizonyítható a csomag mérete és formája.
…és a címzéssel, fuvarlevéllel folytatódik,…
Minimum egyszer érdemes ellenőrizni a csomag címzését. Helytelen adatok esetén a küldemény eltévedhet, máshová érkezik meg, vagy visszaküldik a feladónak, ami plusz költséggel jár.
A fuvarlevél kivétel nélkül minden csomaghoz hozzátartozik. Ez a dokumentum rögzíti a szállítási információkat, végigkíséri a csomagot a szállítás során és ez alapján lehet megnézni online, hogy éppen merre jár a küldeményünk.
- TIPP: Miután az Onlinefutár.hu rendszerében kiválasztottad a futárcéget, részletesen add meg a csomagod adatait. Az adatokat átvezetjük a fuvarleveledre, így ezt neked nem kell külön kézzel kitöltened.
Fontos, hogy újrahasznosított csomagolóanyag használatánál minden előzőleg rákerült feliratot, matricát vegyünk le és csak az aktuális címzéshez szükséges matrica maradjon rajta, illetve a fuvarlevél.
…majd jöhet az értékbiztosítás,
A biztosítás nem kötelező, és némi plusz költséggel jár, de megtérül, ha a küldemény megsérülne, vagy elveszne szállítás közben. Ugyan értékbiztosítás nélkül is valamennyire fedezve van a csomag, de ennek összege szolgáltatónként változik.
Az Onlinefutár.hu rendszerében nagyon egyszerű biztosítást kötni: a megbízás leadásakor a kiegészítő szolgáltatások pontnál pipáld be az értékbiztosítást, majd írd be azt az összeget, amire biztosítani szeretnéd a csomagod. Fontos megjegyeznünk, hogy a biztosítás megléte baj esetén nem jelent automatikus kártérítést! Akkor jár, ha a sérülés a szállító hibájából történt és nem a helytelen csomagolás miatt. A küldemény bevallott értékét pedig igazolni kell számlával.
- TIPP: A biztosítást az értékesebb csomagokra javasoljuk. Na de mi számít értékesebb küldeménynek? Segítünk kiszámolni: a közúton szállított csomagokra 10 EUR/ kg, a légi úton szállított csomagokra pedig 20 EUR/ kg kártérítés jár. Ha felszorzod a küldeményed súlyát ezekkel az összegekkel, akkor megkapod, hogy mi lehet a kártérítés maximális összege. Ha nagy a különbség a csomagod valós értékéhez képest, akkor érdemes biztosítást kötnöd! A biztosítás költsége a szállító partnertől függ, de körülbelül 0,5-2%-a a küldeményed bevallott értékének.
…végezetül pedig a kövesd a csomagod online és egyeztess a címzettel.
Az Onlinefutár.hu-n a küldemények egyszerűen és gyorsan nyomon követhetők a fuvarlevélszám alapján. A profilodban kattints a „Megbízásaim” pontra, majd a megjelenő fuvarlevélszámokból válaszd ki azt, amelyik az aktuális csomagodhoz tartozik. És máris látod, hogy merre jár a csomagod! Az adatokat lekérheted úgy is, ha a megbízás részleteiben található fuvarlevélszámra kattintasz.
A csomag címzettjét érdemes tájékoztatni a küldemény várható érkezésének idejéről, így fel tud készülni rá és biztosítani tudja az átvételt.
És ha minden óvintézkedés ellenére mégis probléma lenne, ne aggódj, itt vagyunk!
Ha nálunk adtad fel a csomagod, az Onlinefutár.hu ügyfélszolgálata mindig a rendelkezésedre áll. Jelezd nekünk a fennakadást és máris intézkedünk! Felvesszük a kapcsolatot a csomagszállító céggel, feltárjuk a problémát és segítünk megoldani, vagy megkönnyítjük az ügyintézés folyamatát. Nem kell hosszasan egyeztetned az aktuális futárszolgálattal, ez a mi feladatunk.