You are currently viewing <strong>Webshop tulajdonosoknak! – Túl a covidon, avagy hogyan változtatta meg a vírus a vásárlási szokásokat?</strong>
Shopping online concept - Parcel or Paper cartons with a shopping cart logo in a trolley on a laptop keyboard. Shopping service on The online web. offers home delivery.

Webshop tulajdonosoknak! – Túl a covidon, avagy hogyan változtatta meg a vírus a vásárlási szokásokat?

Most már határozottan kijelenthetjük, hogy a koronavírus számos hosszú távú, tartós változást hozott mind a magán,- mind pedig az üzleti életünkbe. Többek között átalakultak a kapcsolattartási szokásaink, és a home office is egyre természetesebb, elterjedtebb munkavégzési forma lett. De milyen vásárlási szokás-változásokat idézett elő ez a folyamatos online jelenlét és mit várhatunk a jövőtől? Mindez pedig hogyan függ össze a csomagszállítással? Olvass tovább, izgalmas témát hoztunk.

A KSH adatai szerint a magyar háztartások 88%-a rendelkezik internet hozzáféréssel, a 16-74 éves korosztály 79%-a pedig minden nap használja is az internetet. Gyors számolás után ez naponta mintegy hétmillió-hétszázezer aktív felhasználót jelent, akik közül körülbelül négymillióan aktív online vásárlók is, tehát három hónapon belül minimum kétszer – de inkább többször – vásárolnak neten keresztül. Összehasonlításképpen a covid előtt egy hazai vásárló átlagosan évente 10-11 alkalommal rendelt online. Ez a szám mára megduplázódott, ami azt jelenti, hogy egy vásárló 20 alkalommal is rendel online egy évben, ami valljuk be nem semmi ésigen fontos információ, ha webshopot üzemeltetünk, vagy éppen azt tervezünk.

De ássunk kicsit mélyebbre az adathalmazban! A MasterCard 2021-es Fizetési Élményriportja szerint a rendszeres online vásárlók 91%-a legalább ugyanannyit tervez idén is interneten keresztül vásárolni, mint tavaly. Tehát az e-kereskedelem, a webshopok jelentősége a jövőben sem csökken majd. 

  • publikus adatok arról, hogy hogyan, mennyivel nőtt az Onlinefutár.hu szolgáltatásaira való igény az e-kereskedelemeben dolgozó ügyfelek részéről. 
  • A bekezdés végére beillesztünk egy linket, ami az Onlinefutár.hu szolgáltatásaira visz tovább.

Mindenki online vásárol?

Fontos kérdés, főleg a jövőbeni webshop tulajdonosok szempontjából. A KSH szerint minden vizsgált korosztályban évről-évre folyamatosan nő az online vásárlók aránya. Persze nem meglepő, hogy a legtöbb online vásárló a 25-34 év közötti korosztály – pontosabban 81,6%-uk shoppingol a weben, de érdemes odafigyelni a többiekre is. Például 2020-ban az 55-65 éves korosztály 53,2%-a, a 65-74 éves korosztály 56,9%-a vásárolt interneten. Közülük sokan a pandémia alatt vásároltak olyan termékeket is, melyeket korábban inkább személyesen vettek meg. Nyugodtan mondhatjuk, egyre halványabbak az életkori különbségek, az online vásárlás területén, így nem tanácsos senkit sem figyelmen kívül hagyni. Az online vásárlás már nem csak a fiatalok hobbija! Tehát ha eddig azért nem nyitottál webshopot, mert úgy tartottad, hogy a vásárlóid nem rendelnének online, gondold át újra, hát, ha mégis érdemes belevágnod.

Otthonról kényelmesebb! Na de mit is vásárolunk online?

A koronavírus időszaka alatt aki megtehette home-office-ban dolgozott, illetve sok cégnél mára állandósították is ezt a munkaformát. A home-office egyik nagy előnye, – legalább is az e-kereskedelem szempontjából mindenképpen – hogy az emberek akkor vásárolhatnak, amikor csak szeretnének, idő- és térbeni korlátozások nélkül. Csak egy laptop, tablet, vagy telefon, valamint internet kell hozzá. Azt mondják, hogy a jövő az úgynevezett „kényelmi vásárlásé”, amikor a vásárlás szinte minden szituációban és bárhol elérhető lesz.

Saját magunk is tapasztalhattuk, de biztosan hallottuk már, hogy a covid alatti e-kereskedelem nyertesei a ruhákat, cipőket, ezekhez kapcsolódó kiegészítőket és a sportcikkeket árusító webshopok. A KSH 2020-as adatai szerint is a legtöbben, pontosabban a vásárlók 20,9%-a ezeket a termékeket vette meg a megkérdezésük előtti 3 hónapban. Viszont, ha kicsit jobban belegondolunk, ez még mindig csak a teljes árukínálat egytizede! A nagy shopping ranglista második helyén az élelmiszer vásárlás van, 16,3%-kal, azt követik a kozmetikai termékek, tisztítószerek, gyermekápolási cikkek 16,1%-kal, a többi pedig megoszlik például a könyvek, elektronikai termékek, gyógyszerek, lakberendezési, háztartási cikkek között. Kiegészítésként érdekes információ, hogy 10-ből 1 ember a járvány alatt – annak hatására kezdett el online élelmiszert vásárolni. Tehát összegezve, ami elérhető online azt meg is veszik! Ha még nincs webshopod érdemes átgondolni a termékpalettád, lehet van közöttük olyan, amire már megéri üzemeltetni.

Forrás: https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/ikt/2020/01/index.html#azinternetezkleggyakrabbantermkekkelvagyszolgltatsokkalkapcsolatosinformcikkeressrehasznltkavilghlt

Mit várhatunk a jövőtől?

Számtalan helyen olvashattuk, hogy a járvány csak felgyorsította az e-kereskedelem fejlődését, ami a vírus nélkül is bekövetkezett volna, maximum lassabban. Szakértők szerint a jövőben egy kisebb forgalom csökkenés várható, viszont az online vásárlások száma már sosem esik vissza a járvány előtti időszakra. Például a covid első évében a hazai internetes kereskedelem rekordszintű, 45%-os növekedést ért el és még tavaly is 30%-os bővülést állapítottak meg.

Ha webshop indítás előtt vagy, esetleg gondolkozol rajta, keress meg bennünket bátran! Az Onlinefutár.hu-nál megbízható partnerként a rendelkezésedre állunk abban, hogy a termékeidet biztonságosan, jó áron kiszállítsuk a vásárlóidnak. Ha pedig már van webshopod és egyre több a rendelésed, kérj nyugodtan árajánlatot, hiszen lehet megéri velünk dolgozni. 

www.onlinefutar.hu